בחט”ב דפנה, מכבדים את כל באי ביה”ס.
ההתנהגויות המצופות מהתלמידים | טווח התגובות במקרה של הפרת התקנון |
1. ציות להוראות של צוות בית הספר.על התלמידים להישמע להוראות הצוות החינוכי של בית הספר ולהתנהג ע”פ כללי ביה”ס.
*יש לקבל את פני המורה בקימה על יד מקום ישיבתו של התלמיד.
|
א. שיחת ברור ע”י המורה המלמד.במקרים חוזרים :
ב. רישום במערכת סמארטסקול- אווירה מקדמת למידה שלילית . ג. לאחר הערה שניה- שיחה עם המחנכת וסיכום שיחה בתיק האישי. ד. לאחר הערה שלישית- הודעה בכתב להורים והורדת ציון בתקשורת מכבדת. ה. לאחר הערה רביעית- הזמנת הורים לשיחה והשעיה פנימית. ו. במקרים חמורים הזמנת הורים והשעיה מביה”ס. |
2. כללים להתנהגות בזמן שיעור-ישיבה במקום, שנקבע ע”י המורה.
-הבאת הציוד הנדרש לשיעור והוצאתו מהתיק(קלמר מצויד, מחברת, ספר). -הקשבה ולמידה. -השתתפות בשיחה/דיון ברשות המורה והאופן מכבד. -מילוי המטלות הניתנות בשיעור. *חל איסור יציאה מהשיעור ללא רשות המורה בכיתה. *הבאת ציוד לשימוש אישי (ממחטות נייר ובקבוק מים אישי). *שמירה על שקט במהלך השיעור. |
א. שיחת ברור עם התלמיד עם המורה המקצועי, מיד בתום השיעור.במקרים חוזרים :
ב. רישום במערכת סמארט סקול “אווירה לימודית שלילית”. ג. לאחר הערה שניה- שיחה עם המחנכת. ד. לאחר הערה שלישית- שיחה עם מרכזת השכבה. ד. לאחר הערה רביעית- הזמנת ההורים לשיחה עם המחנכת ורכזת השכבה. ה. הודעה בכתב להורים, העתק לתיק אישי. ו. שלוש הערות באותו מקצוע- השעיה פנימית לשיעור אחד או יותר- בתאום עם מרכזת השכבה ויידוע ההורים. ז. במקרים חמורים של הפרעה בזמן השיעור השעיה מבית הספר עד 3 ימים (אלימות פיזית או מילולית). |
3 .הופעה בתלבושת אחידה :א. יש להגיע לבית הספר בתלבושת אחידה – חולצה או סווצ’ר בכל הצבעים עם סמל ביה”ס מוטבע או סיכה עם סמל בית הספר.
בקיץ– מכנסים קצרים עד הברכיים. ב. אין להופיע בכפכפים, חולצות גזורות, מכנסיים קרועים (קרעים),פירסינג, נזם- חישוק, “עגילי הרחבה”, לק בציפורניים (למעט בצבע ורוד ולבן)ואין לצבוע ולגלח שיער ראש וגבות. ג. ביום שישי לבוש חופשי- אסור גופיות, חולצות גזורות ומכנסי קרעים.
|
א. שיחת ברור עם התלמיד בתחילת יום הלימודים.במקרים חוזרים:
ב. רישום במערכת סמארטסקול “תלבושת”. ג. לאחר הערה שניה, שיחת ברור עם מחנכת הכיתה. ד. לאחר הערה שלישית, יידוע ההורים במכתב – באחריות מחנכת הכיתה. ה. לאחר הערה שלישית , שיחה עם ההורים, מחנכת הכיתה. *לרישום מדוייק של הערותתלבושת בתעודה. |
4. נוכחות ועמידה בזמנים4.1. איחורים- בתחילת יום הלימודים-
יש להגיע בזמן לבית הספר ,להיכנס לשיעור מיד עם צלצול כניסה. איחורים- במהלך יום הלימודים- יש להגיע בזמן לשיעור, להיכנס לשיעור מיד בתום ההפסקה. 4.2 היעדרויות- שעור ראשון- יש להגיע לבית הספר מדיי יום ביומו לפי מערכת השעות. היעדרויות- מהלך יום הלימודים- יש להיות נוכחים במהלך כל השיעורים חל איסור לעזוב את שטח בית הספר , ללא אישור חתום ע”י מרכזת השכבה.
|
4.1. איחורים* איחור בתחילת יום הלימודים-
רישום ע”י מרכז תורן והשלמת שעות בסוף היום. איחור במהלך יום הלימודים- 1.רישום האיחור במערכת סמארט סקול והשלמת השעות בסוף היום. 2. לאחר שלושה איחורים- שיחת ברור עם מחנכת הכיתה. 3.לאחר חמישה איחורים- יידוע ההורים, במכתב באחריות מרכזת השכבה. 4.לאחר שלושה איחורים באותו מקצוע, השלמת השעות אחרי שעות הלימודים עם משימה חינוכית (הנושאים הנלמדים בכיתה)- באחריות המורה המקצועית. 5. לאחר שבעה איחורים הזמנת הורים, באחריות רכזת השכבה. 6. מעל שבעה איחורים מכתב ממנהלת ביה”ס והתראה לפני פניה לקצין ביקור סדיר. 7. במקרים חוזרים ונשנים: פניה לקצין ביקור סדיר. 4.2. היעדרויות במהלך יום הלימודים 1. מעקב אחר היעדרויות – ע”י המורה בתחילת השיעור על טופס ניהול כיתה שהוכן מראש. 2. שיחת ברור עם המחנכת, ויידוע ההורים בכתב. 3. היעדרות שניה במהלך יום הלימודים, זימון הורים למרכזת והשלמת השעה והנושאים הנלמדים. 4. רישום מדוייק של העדרויות בתעודה. 5. לאחר ארבע היעדרויות במהלך יום הלימודים, פניה לקצינת ביקור סדיר. |
5. שימוש בטכנולוגיה אישית-אין להשתמש בטלפונים ניידים, ומכשירי שמע וצילום בזמן השיעור ובכל פעילות בית ספרית*.
*המורה תאסוף את המכשירים הניידים בתחילת כל שעור ובתחילתו של כל מבחן. *מלבד בשעורים מתוקשבים ומקוונים שבהם ניתנת הוראה ע”י המורה המלמדת בכיתה. |
א. הפקדת המכשיר אצל מרכזת השכבה במקום קבוע, נעול ובטוח והחזרתו לתלמיד או להוריו בסוף יום הלימודים.ב. שיחת ברור עם התלמיד- באחריות מרכזת השכבה. תלמיד שיסרב למסור את מכשירו בתחילת השיעור, יטופל עפ”י כללי אי ציות להוראות.
ג. במקרים של שימוש חוזר בפלאפון –הזמנת הורים- באחריות מרכזת השכבה. תלמיד שיסרב למסור את מכשירו בתחילת המבחן, לא יורשה להבחן וציונו יהיה שלילי.
|
ההתנהגויות המצופות מהתלמידים | טווח התגובות במקרה של הפרת התקנון |
6. אירועי אלימות- יש לכבד את כל באי ביה”ס (תלמידים, מורים ועובדים) ולהימנע משמוש באלימות כל שהיא:א. אלימות מילולית.
ב . אלימות פיזית. ג. חרם, הפצת שמועות באינטרנט ו/או במכשירים ניידים. ד. הצקות ומעשה בריונות. 6.1. אירועי אלימות חמורים (יש להימנע מאירועי אלימות אלו): א. סחיטה, גרימת נזק לרכוש. ב. פגיעה חמורה באמצעות האינטרנט (התחזות, הפצת תכנים פרטיים מביכים, איומים וכו’). ג. שימוש בטלפון נייד לצילום בזמן שיעור, צילום ללא ידיעתו של המצולם, וכן שימוש לרעה בתצלומים של תלמידים או מורים שנעשו בשטח בית הספר. ד. נוכחות באירוע אלימות חמור תוך כדי עידוד והתלהמות. |
6. אירועי אלימות:א. עצירת האירוע, שיחת בירור ואזהרה, תיעוד האירוע, יידוע ההורים והכנת משימת “ניתוח אירוע”- באחריות מרכזת השכבה.
ב. במקרה חוזר– (כל השלבים בסעיף א), הזמנת הורים, השעיה פנימית, השעיה מבית הספר ל-1 עד 2 ימים- באחריות מרכזת השכבה. ג. במקרים חוזרים ונשנים- הזמנת הורים, השעיה ל3 ימים באחריות מנהלת בית הספר. 6.1. במקרה של אירועי אלימות חמורים: *אירועים אלה מוגדרים כעבירות ולכן יטופלו ע”י החוק ונוהל הבית ספרי, בהתאם לחוזר מנכ”ל –”קידום אקלים בטוח”- באחריות מנהלת בית הספר. |
7. שמירה על הסביבה וחזות ביה”ס*יש להקפיד על סביבת למידה נקייה ומסודרת.
*יש לשמור על ציוד בית הספר ועל סביבתו. *אין להכניס אופניים חשמליים לביה”ס. |
א. שיחת ברור.ב. יידוע ההורים.
ג. עשייה מתקנת של התלמיד בתחום הרכוש והסביבה. ד. במקרים חוזרים: ביטוי בתעודה: הורדת ציון באווירה מקדמת למידה. ה. במקביל, הטלת תשלום או ערך שווה לתשלום. |
8.התנהגות והשתתפות בטקסים, בטיולים ובפעילויות בית ספריות:
חובת ההשתתפות בטקסים טיולים ובכל פעילות חברתית של ביה”ס במהלך ובתום יום הלימודים. |
א. ידוע ההורים בכתב.ב. הזמנת ההורים לשיחה, ובמקביל דרישה לביצוע מטלה
חינוכית. ג. במקרים חוזרים ביטוי בתעודה ,הורדת ציון בהליכות. במקרה של התנהגות לא נאותה בטיולים: א. התניית ההשתתפות בסיור/ בטיול עתידי בלווי מבוגר . ב. מניעת השתתפות בפעילות עתידית וקביעת פעילות חליפית לתלמיד. |
9. שמירה על טוהר הבחינות:חובה על כל תלמיד לשמור על כל התקנות וההנחיות הנוגעות להקפדה על טוהר הבחינות. | א.במקרה של אי שמירה על נהלים תקינים בזמן בחינות , הפחתת נקודות מהבחינה.ב. זימון התלמיד והוריו לברור.
ג.פסילת הבחינה במקרה שהוכחה אי שמירה על טוהר הבחינה , לאחר שנעשה הליך הוגן המאפשר לתלמיד המעורב לערער. |
10.איסור עישון:אסור בהחלט לעשן בשטח בית הספר.
*השימוש בנרגילה דינו כעישון. *אסור לצאת משטח בית הספר כדי לעשן. 10.1 איסור הבאת אלכוהול ומשקאות אנרגיה לבי”ס. *אסור להביא אלכוהול ומשקאות אנרגיה לפעילויות פנים וחוץ בית ספריות, טיולים וכדומה. |
1.יידוע ההורים והזמנתם לשיחה ובמקביל השעיה ליום אחד.2. הטלת מטלה חינוכית הקשורה לתופעה.
3.ביטוי בציון אווירה מקדמת למידה בתעודה. * במקרה של עישון או שתיית אלכוהול באופן חוזר בבית הספר ובפעילותיו: התניית השתתפות בפעילויות בליווי מבוגר ו/או מניעת ההשתתפות.
|
- נספח לתקנון תשע”ט
א. בחינות בחנים וציונים – * כל התלמידים מחויבים להבחן במועד שנקבע בלוח המבחנים.
- המבחן ישקף חומר ותורגל בכיתה, יפורט בו הרכב הציון.
- התלמיד זכאי לדעת את חומר המבחן שבוע מראש, על התלמיד שנעדר מוטלת האחריות לברר מהו החומר הנלמד.
3.לא יהיו יותר משלושה מבחנים בשבוע, ולא יינתן מבחן יום אחרי יום.
- אין לקיים שני מבחנים ביום אחד, גם אם מדובר במועד ב’.
- תלמיד חולה שיבוא לביה”ס רק על מנת להבחן – לא יורשה להבחן.
- ניתן לקיים בוחן לתלמידים ללא הודעה מראש. הבוחן יקיף לכל היותר חומר שנלמד בשני השיעורים האחרונים והכנת שיעורי בית לשיעור חדש.
- בחנים ומבחנים יוחזרו לתלמידים עד שבועיים מיום כתיבתם ובאופן דיסקרטי.
- ההודעה על ציון נכשל בבחינה תימסר לתלמיד ולהוריו.
- מועדי ב’ – בלוח המבחנים של התלמידים יפורסמו מועדי א’ ו- ב’.
* מועד ב’ מיועד לתלמידים שלא נכחו במועד א’ בשל מחלה, תלמיד יורשה להבחן במועד ב’, לאחר מילוי טופס מתאים באישור מרכזת השכבה, לאחר הצגת אישור מחלה.
* חובת התיאום עם המורה המקצועי לקביעת מועד ב’ על התלמיד, ובמידה ולא יבחן- ציונו יישאר שלילי.
ב. עבודות חלופיות ושיעורי בית – 1. חובת התלמיד להכין שיעורי בית. במקרה של היעדרות משיעור, חובתו של התלמיד להשלים את החומר הנלמד ולהכין את שעורי הבית- תלמיד שלא יכין מטלות יצטרך להשלימם בסוף היום בהשגחת אחד מאנשי הצוות.
- המורה יפרט את הקריטריונים להערכה והרכב ציון של עבודה, העבודה תוחזר עד שבועיים מיום הגשתה.
ג. התאמות – יינתנו התאמות לתלמידים בעלי אבחון תקף בלבד, לאחר אישור מועצה מקצועית (מורה, מחנכת, יועצת, מרכזת) בהתאם לשיקולי המערכת.
ד. ציוני מחצית – במתן ציון המורה יביא בחשבון את המבחנים, הבחנים, העבודות, ההכתבות, ההרצאות ושיעורי הבית (בהתאם להרכב ציון שניתן בתחילת השנה).
ה. מעבר בין רמות הלימוד בתחומי דעת השונים.
- המעבר בין רמות הלימוד יקבע ע”י המועצה הפדגוגית בסיום שליש ב’ וג’ עפ”י הקריטריונים הבאים:
א. העלאת הקבצה – מציון 90 ומעלה
ב. ירידת הקבצה – מציון 54 ומטה.
- כל מעבר הקבצה מחייב את המורה המקצועי לדווח על כך להורי התלמיד.
ו. שמירת רכוש אישי – ביה”ס אינו אחראי על חפצים אישיים, הם בתחום אחריותו הבלעדית של התלמיד.